کد خبر: ۱۶۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۸ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اقلید در گفتگو با شیرازه:

نوروز امسال بهانه‌ای برای خودسازی است 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اقلید گفت: آنچه در ماه مبارک رمضان برای آخرت مردم می‌ماند، مهربانی و نیکی است و نوروز امسال بهانه‌ای برای خودسازی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، علیرضا خدایاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اقلید در باب ارتباط مردم با خدا در ماه مبارک رمضان گفت: حرکت، پویایی و نشاط زندگی انسان‌ها به امید داشتن آنها به خدا بستگی دارد، زیرا از آنجایی که تولد و مرگ ما به دست خداست زندگی بین این دو نیز با نگاه لطف و رحمت خدا آمیخته است.


وی با اشاره به این نکته که خدا غنی مطلق است اظهار داشت: باور به این موضوع که ما به خدا نیاز داریم و او غنی مطلق است، تمام نگرانی‌ها و نقص‌های ما را حیران می‌کند و این همان اصل رسیدن به امید آفرینی است.
وی در ادامه بیان کرد: کسی که هرآنچه می‌خواهد، در حال بارش به سمت اوست، هیچگاه ناامید نمی‌شود و او کسی و چیزی نیست جز عشق بی‌کران خدای مهربان.


خدایاری با اشاره به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: رمضان و فروردین به هم رسیده‌اند تا خدا طبیعت و فطرت ما را دوباره با داستانی واقعی به هم گره بزند، داستانی از جنس گره‌خوردن زمین و آسمان، چرا که بسیاری از گره‌های زمینی در آسمان باز می‌شود.


فرمانده ناحیه مقاومت اقلید در ادامه بیان کرد: طبیعت و فطرت یا همان نوروز و ماه رمضان، هر دو برای انگیزه و نشاط و عشق به زیبایی‌ها برای آینده، فردا و سال جدید مادی و معنوی من و شما آمده‌اند و سفره هفت‌ سین عید نوروز و سفره افطار هر دو بُعدی از ما را تکمیل و زیبا می‌کند و چه بهتر دنیا و آخرتمان را به هم گره بزنیم تا به کمال برسیم.


علیرضا خدایاری گفت: برای اینکه بهتر از این ماه پرخیر و برکت استفاده نیم در ابتدا باید جنس مهربانی خدا را بشناسیم، خدا در این ماه از تمام ظرفیت‌های رحمتش برای بهره‌مندی ما استفاده کرده است.


وی افزود: دعا تلاوت قرآن، نماز و استغفار همه‌اش عالی است؛ ولی آنچه که دست انسان را برای آخرت در این ماه پر می‌کند، نیکی و مهربانی به همنوعان است.


 خدایاری در پایان ضمن اشاره به آداب و رسوم مردم در این ماه گفت: مردم در این ماه دو وقت ویژه دارند، یکی در سحر و یکی در افطار که برنامه‌های مختلفی پیرامون آن است. مردم با پخت انواع آش و شیرینی و غذاهای محلی، لحظه افطار دور یکدیگر جمع می‌شوند و یا با بسته‌های غذایی به نیازمندان کمک می‌کنند و همچنین به جز خوانی قرآن می‌پردازند.

انتهای خبر/224224
 

برچسب ها: نوروز ، ماه رمضان ، شیرازه
نظرات بینندگان